Strona główna » Jakie noclegi na Islandii wybrać – oceniam te, które sprawdziłam + tipy dla podróżujących

Jak wiecie z wpisu: Islandia w 8 dni – plan podróży + mapa, udało nam się zorganizować własną wycieczkę wokół wyspy. Sami ustalaliśmy trasę, atrakcje, jakie chcemy koniecznie odwiedzić, organizowaliśmy sobie transport oraz noclegi. Plan zakładał każdą noc w zupełnie innym miejscu, innym hostelu lub hotelu (opcja z namiotami jest tańsza, ale mimo wszystko z niej zrezygnowaliśmy), więc sprawdziliśmy 7 lokalizacji noclegowych, które wspominamy lepiej lub gorzej. Myślę, że planując trasę może Wam się przydać te kilka opinii i może skorzystacie dokładnie z tych samych miejsc noclegowych, które wybraliśmy i polecamy my.

Spis treści

Noclegi na Islandii w czerwcu - moje tipy

Nie będzie tego dużo, ale myślę, że może się przydać:

1 – opaska na oczy

W czerwcu na Islandii panuje już nieprzerwana jasność, dzień trwa całą dobę i choć wieczorem i w nocy słońce nie operuje tak mocno to jednak za oknami jest zupełnie jasno. Wszystkie hotele i hostele w jakich mieliśmy okazję spać były wyposażone w ciemne, grube zasłony, ale mimo wszystko część światła dostawała się do pokoju na ich styku ze ścianami i oknami. W moim przypadku to zupełnie nie stanowiło problemu (zasypiam jak dziecko w szczególności po intensywnym dniu w trasie z wieloma atrakcjami). Wiem jednak, że dla wielu osób może to stanowić problem i skutecznie utrudnić zasypianie. Warto rozważyć zakup nawet najtańszej, najprostszej opaski na oczy.

2 – dodatkowa torba i przepak w aucie

Nasz plan obejmował codzienne spanie w innym miejscu, dlatego każdego dnia musieliśmy się najpierw rozpakować, a rano spakować. W podróży samolotem najwygodniejsza i najpraktyczniejsza jest walizka i każde z nas miało taką średniej wielkości. Jeśli chodzi o ciągłe przemieszczanie się i zmiany noclegów to noszenie walizek w tą i z powrotem jest uciążliwe. My zabraliśmy sobie z Polski dodatkowo taką małą torbę podróżną do której 1 dnia wrzuciliśmy stały niezbędnik, jak klapki, ręczniki, kosmetyki, piżamy itp. i później już gdzieś w ciągu dnia, przy okazji postoju robiliśmy szybki przepadk kilku ubrań z walizek do torby. O wiele praktyczniejsza opcja niż noszenie pełnych walizek, a mieliśmy w bagażniku na tyle miejsca, że dało się otworzyć walizkę i wyjąć te kilka ubrań na szybko.

Wypożyczenie samochodu na Islandii - gdzie wynająć, jakie auto wybrać, jak wygląda zwrot auta 4

3 – sprawdzenie noclegów przed wylotem3 – sprawdzenie noclegów przed wylotem

Im wcześniej zrobi się rezerwację noclegów tym lepiej, bo taniej. Warto jednak sprawdzić opcje i dostępne noclegi. Nam na kilka dni przed wylotem udało się wyłapać jeszcze kilka lepszych cenowo i lokalizacyjnie opcji i zmienialiśmy noclegi. Jest to dobra strategia tylko robiąc rezerwację zawsze trzeba się upewnić czy rezygnacja z rezerwacji jest bezpłatna i do kiedy jest możliwa (zwykle do tygodnia przed bo później automatycznie ściągają z konta opłatę za noclegi).

4 – płatność Revolutem

Już na tym etapie polecam przed wyprawą i podczas podróży na Islandii korzystanie z Revoluta (tu macie bezpośredni link do założenia aplikacji). Jest to bardzo wygodna opcja pod kątem użytkowania i kosztów przewalutowywania, które w większości polskich banków są jakimś nieporozumieniem. Za korzystaniem z Revoluta przemawia również to, że na Islandii wszędzie (tak, nawet na odludziu) można płacić kartą, a nawet często nie ma możliwości płacenia gotówką. Większość stacji benzynowych jest bezobsługowa i mamy same dystrybutory, gdzie płaci się kartą. Druga kwestia to bezpieczeństwo – nie podajemy numeru naszej standardowej, polskiej karty w tak wielu miejscach.

Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam

Jak już wspominałam ze względu na trasę objazdową każdą noc na Islandii spędzaliśmy w innym obiekcie. Rezerwacje robiliśmy na kilka miesięcy przed i już wtedy ceny były wysokie (czerwiec to już sezon wakacyjny i turystyczny). Z większości naszych noclegów jesteśmy zadowoleni – z jednych mniej z innych bardziej. Poza odpowiednim usytuowaniem zależało nam też na dostępności śniadań. Znając już ceny w sklepach na Islandii jeszcze bardziej polecam tą opcję.

Noc 1 - Héraðsskólinn Historic Guesthouse

Nasz pierwszy nocleg był hostelu Héraðsskólinn Historic Guesthouse. Niestety nie byliśmy z niego zadowoleni. W tym samym czasie nocowała tam grupa młodzieży, która tłukła się na piętrze bardzo intensywnie do samego rana. Wspólne łazienki, a w zasadzie prysznice były nieustannie zajęte, ściany cienkie i pokoje, jak sama nazwa hostelu wskazuje, są raczej w stylu muzealnym. Jako antyfanka skansenów nie do końca mi się on podobał. Cena jedna z wyższych, jakie zapłaciliśmy za nocleg, a tego jednego dnia nie wykupiliśmy nawet śniadania na miejscu. Nie mogę polecić tej lokalizacji, ale w tym rejonie ciężko było o inny nocleg w naszym terminie.

Jakie-noclegi-na-Islandii-wybrać-oceniam-te_-które-sprawdziłam-22
Jakie-noclegi-na-Islandii-wybrać-oceniam-te_-które-sprawdziłam-23
Jakie-noclegi-na-Islandii-wybrać-oceniam-te_-które-sprawdziłam-21 (1)

Na miejsce dojechaliśmy spóźnieni (check in jest do 21) i już założyli, że się nie pojawimy, ale nie było żadnego problemu żeby się zameldować.

Nie polecam

Lokalizacja:

Celowo nigdzie nie podaję cen, bo jest to kwestia zależna nie tylko od daty robienia rezerwacji, ale również daty pobytu, aktualnej oferty itd.

Noc 2 - Paradise Cave Hostel

Spędziliśmy ją w Paradise Cave Hostel. Malownicza lokalizacja, blisko kilku najbardziej znanych wodospadów. Hostel oceniamy dobrze. Zostaliśmy miło przywitani i powiedziano nam co, gdzie i jak łącznie z tym, że trzeba było zostawić buty w holu (później w niektórych hostelach też obowiązywała ta zasada).

Pokój był mały i przylegał jedną ścianą do łazienki i pryszniców, więc do 22 trochę było je słychać. Poza tym w naszym pokoju brakowało nam jakiejś szafeczki, półki żeby móc cokolwiek odłożyć.

Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 25

Do dyspozycji była jadalnia, w której były dostępne różne gry planszowe, na piętrze kuchnia z pełnym wyposażeniem, co umożliwiało zmywanie, drobne gotowanie itp. W obiekcie jest kilka toalet. Śniadanie było po prostu ok, bez większej ilości produktów do wyboru. Ogólnie hostel w środku jest odnowiony, jest czysto i przyjaźnie.

Noc 3 - Hali Country Hotel & Restaurant

Trzecią noc spędziliśmy w Hali Country Hotel & Restaurant i jest to nasz faworyt. Miejsce bardzo malownicze, choć widok z okien na parking nie do końca to oddaje. Sam pokój z łazienką był przestronny, nowoczesny, czysty, z dużą ilością szafek, fotelami, biurkiem, a nawet telewizorem. Recepcja znajduje się w osobnym budynku, gdzie mieści się restauracja, a mimo to w hotelu na korytarzu jest miejsce z wygodnymi kanapami, lodówkami i duże pojemniki z wrzątkiem, kawa, herbata ogólnodostępna. Jedyny minus techniczny tego miejsca to był słabo działający Internet hotelowy.

Jakie-noclegi-na-Islandii-wybrać-oceniam-te_-które-sprawdziłam-19

Kolejna świetna rzecz to była jakość, różnorodność i obfitość oferty śniadaniowej. A po śniadaniu można zajrzeć jeszcze do muzeum, do którego wchodzi się przez jadalnię.

Bardzo polecam

Noc 4 - Eyjólfsstadir Guesthouse

Nasze kolejne miejsce noclegu to był hostel Eyjólfsstadir Guesthouse. Miejsce z genialnym widokiem z okien w pokoju oraz jadalni. Cały obiekt jest w dobrym standardzie – wspólne łazienki, prysznice, jadalnia, sala odpoczynku z fortepianem. Akurat w wyposażeniu naszego pokoju znajdował się zlew, co było dla nas poręczne ze względu na konieczność umycia sztućców, talerzyków i garnka z których korzystaliśmy codziennie w trasie. W pokoju była też duża szafa i lustro.

W ogólnodostępnej jadalni całą dobę dostępny był wrzątek, kawa i herbata. Śniadanie było dobre. To chyba tutaj pierwszy raz spotkaliśmy się z świeżo pieczonym, jeszcze ciepłym chlebem, który każdy sam mógł sobie pokroić.

Jakie-noclegi-na-Islandii-wybrać-oceniam-te_-które-sprawdziłam-16
Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 15

Jedyny minus hostelu Eyjólfsstadir Guesthouse poznaliśmy tylko ze względu na bardzo głośnych sąsiadów z francji, którzy od samego rana żywo, głośno i długo dyskutowali i się przekrzykiwali.

Noc 5 - Vogafjós Farm Resort

W tej lokalizacji czekało nas niemałe zaskoczenie. Po pierwsze na terenie Myvatn Geothermal Area w powietrzu unosi się wyczuwalny, jajeczny/siarczany zapach – byliśmy tam w pochmurny, deszczowy i wietrzny dzień, a i tak było to czuć. Po drugie sam nocleg w Vogafjós Farm Resort był interesujący. Tutaj również recepcja znajduje się w osobnym budynku, który jest kawiarnio – restauracją. Nocleg był w drewnianych domkach po drugiej stronie ulicy. Wystrój przypominał mi trochę górską chatkę, domek łowiecki. W każdym razie miejsca było tam sporo, było czysto, był mała łazienka z prysznicem, sporo szafek, fotele i czajnik bezprzewodowy. Standard oceniamy jako dobry. Nad ranem lekko było słychać sąsiadów zza ściany.

Jakie-noclegi-na-Islandii-wybrać-oceniam-te_-które-sprawdziłam-12
Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 11
Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 10

Największe zaskoczenie miałam rano przy śniadaniu. Nie chodzi tylko o to, że było różnorodnie, dużo wyrobów mlecznych, smacznie i z ładnymi widokami na pastwisko. Nie spodziewałam się po prostu, że w jadalni będą okna na wnętrze obory wypełnionej krowami i cielakami.

Noc 6 - Hotel Natur

Noc szósta to drugi z faworytów tego zestawienia. Hotel Natur sam w sobie ma standard pokoju powiedziałabym dostateczny – nie jest to najnowszy lokal, ale odnowiony na tyle, że jest przytulnie. Mieliśmy własną łazienkę i sporą ilość szafek, piękny widok z okna. Tutaj ocenę podkręciły dodatkowe atrakcje ogólnodostępne dla gości. Jest tutaj osobna kuchnia, jadalnia, wieża widokowa, salon gier (bezpłatne rzutki i bilard), sauna, jacuzzi, pomieszczenie relaksu, gdzie można usiąść na kanapie lub w fotelu masującym i delektować się pięknym widokiem.

Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 6
Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 9

Śniadanie w tej lokalizacji było standardowe, ale jakoś szczególnie nas nie porwało. Za to jadalnia jest duża, przestronna i z widokami.

Noc 7 - Icelandair Hotel Hamar

Ostatnią noc spędziliśmy w hotelu tuż przy polu golfowym w związku z tym większość naszych sąsiadów to byli golfiści, widok przez wszystkie oka to były pola golfowe (to ciekawe doświadczenie pooglądać jak ktoś gra), a z pokoju na parterze mogliśmy wyjść bezpośrednio do auta – specjalne drzwi żeby móc podjechać wózkiem golfowym i rozpakować kije. Miejscem noclegu był Icelandair Hotel Hamar. Sma pokój był ok. Mieliśmy do dyspozycji własną łazienkę, w pokoju było sporo szafek, krzesła, biurko, telewizor. Było czysto i schludnie choć widać, że nie jest to już jakiś najnowszy hotel.

Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 2
Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 3
Jakie noclegi na Islandii wybrać - oceniam te, które sprawdziłam 1

Rano w jadalni wyłapaliśmy, że obsługa jest głównie z Polski.

Tutaj śniadanie było na wypasie – duży wybór, sporo produktów. Na koniec nawet usmażyliśmy sobie gofry i zjedliśmy z syropem klonowym.

Lokalizacja:

Jeśli macie jakieś polecenia noclegów na Islandii to wpiszcie je w komentarzu 😉

grafika pod wpis

Spodobał Ci się mój wpis?

Zostaw po sobie komentarz i odwiedź mnie w mediach społecznościowych gdzie znajdziesz więcej ciekawych materiałów

Co powiesz na...?

2 thoughts on “Jakie noclegi na Islandii wybrać – oceniam te, które sprawdziłam + tipy dla podróżujących